Bibliographie

  • Drake ANDERSEN, « Spaces for People: Technology, improvisation and social interaction in the music of Pauline Oliveros », in Organised Sound, 2022, p. 1-8.
  • Alan BAKER, « An Interview with Pauline Oliveros », American Public Media, janvier 2003, http://musicmavericks.publicradio.org/features/interview_oliveros.html
  • David W. BERNSTEIN, « Opening the Sound Field: Pauline Oliveros’ Improvisations with Magnetic Tape », notices dans Reverberations: Tape and Electronic Music, coffret 12 cd, Important Records, 2012.
  • Theodore GORDON, « ‘Androgynous Music’: Pauline Oliveros’s Early Cybernetic Improvisation », in Contemporary Music Review, 2021, Vol. 40, No. 4, p. 386–408.
  • Heidi von GUNDEN, The Music of Pauline Oliveros, Metuchen, The Scarecrow Press, 1983.
  • Pauline OLIVEROS, Initiation Dream, Los Angeles, Astro Artz, 1982.
  • Pauline OLIVEROS, Software for People. Collected Writings 1963-1980, Baltimore, Printed Editions, 1984.
  • Pauline OLIVEROS, Roots of the Moment, New York, Drogue Press, 1998.
  • Pauline OLIVEROS, Deep Listening, A Composer’s Sound Practice, Lincoln, iuniverse, 2005.
  • Pauline OLIVEROS, Sounding the Margins, Kingston, Deep Listening Publications, 2010.
  • Pauline OLIVEROS, Anthology of Text Scores by Pauline Oliveros 1971-2013, Kingston, Deep Listening Publications, 2013.
  • Benjamin Ethan TINKER, « Reflection & Dwelling, écho & réverbération in Pauline Oliveros’ Work », notices dans Reverberations: Tape and Electronic Music, coffret 12 cd, Important Records, 2012.

Discographie sélective

  • Pauline OLIVEROS, The Fool’s Circle ; A Woman Sees how the World Goes with no Eyes ; Reason in Madness Mixed ; This Great Fool’s Stage ; Let it Be So ; Let Me not Be Mad ; *Lear on the Road, *Pauline Oliveros, accordéon et élecronique, Panaiotis, électronique, dans « Crone Music », Lovely Music, 1990, LCD1903.
  • Pauline OLIVEROS, Time Perspectives ; Mnemonics I-V, II of IV, III of IV,IV of IV, V of IV, III ; Team and Desecrations Improvisation ; The Day I Disconnected the Erase Head and Forgot to Reconnect it ; Jar Piece ; Another Big Mother ; Fed Back 1 ; Fed Back 2 ; 5000 Miles ; Angel Fix ; Bottoms Up 1 ; Nite ; Ringing the Mods 1 Heads ; Ringing the Mods 2 Tails ; Three Pieces I-III ; Big Slow Bog ; Boone Bog ; Bog Bog ; Mind Bog ; Mewsack ; 50-50 1 Heads ; 50-50 2 Tails ; A Little Noise in the System ; Red Horse Headache, dans « Reverberations: Tape and Electronic Music 1961-1970 », coffret 12 cd, Important Records, 2012.
  • Pauline OLIVEROS, Horse Sings from Cloud ; Rattlesnake Mountain, dans « Accordion & Voice », imprec, 2014.
  • Pauline OLIVEROS, « Water Above Sky Below Now », 1 vinyle Morphine Records, 2015, Doser027LP.
  • Pauline OLIVEROS, « Half A Dove In New York, Half A Dove In Buenos Aires », 1 vinyle Smalltown Supersound, 2022, STSLJN407LP.
  • Pauline OLIVEROS, Quintessential ; Sound Piece ; Horse Sings from Cloud ; From Unkown Silences ; David Tudor ; Tree / Peace, dans « Sound Pieces », 1 CD Another Timbre, 2023, at207.

Liens Internet

(liens vérifiés en mai 2023).


Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.