Liens Internet

(lien vérifié en février 2025).

Bibliographie

  • Luciana GALLIANO, The Music of Jōji Yuasa, Newcastle upon Tyne, Cambridge Scholars Publishing, 2012.
  • « Interview with Roger Reynolds, Joji Yuasa, and Charles Wuorinen », in Computer Music Journal, Vol. 8, No. 4 (Winter, 1984), p. 45-54.
  • Mikako MIZUNO, « The aesthetics of notation in Japanese Electroacoustic Music », in Musica / Tecnologia, 2019, Issue 13, p. 103-118.
  • Jōji YUASA, « Japan und der Globus. Musik als Reflexion der Kosmologie », in MusikTexte, Heft 180, August 1999, p. 21-27.
  • Jōji YUASA, « Mind in Art », in Perspectives of New Music, Vol. 31, No. 2 (Summer, 1993), p. 178-185.
  • Jōji YUASA, « Music as a Reflection of a Composer's Cosmology », in Perspectives of New Music, Vol. 27, No. 2 (Summer, 1989), p. 176-197.
  • Jōji YUASA, « The World of Nō as I Perceive It, concerning Some Problems in Music », in Perspectives of New Music, Vol. 31, No. 2 (Summer, 1993), p. 186-191.
  • Jōji YUASA, « Theater as an Environmental Medium », in Perspectives of New Music, Vol. 31, No. 2 (Summer, 1993), p. 192-209.
  • Jōji YUASA, « The Degeneration of Music-What Does It Mean? », in Perspectives of New Music, Vol. 31, No. 2 (Summer, 1993), p. 210-215.
  • Jōji YUASA, « Temporality and I: From the Composer's Workshop », in Perspectives of New Music, Vol. 31, No. 2 (Summer, 1993), p. 216-228.

Discographie sélective

  • Jōji YUASA, Projection Esemplastic With White Noise ; “Icon” On The Source Of White Noise ; Voices coming ; My Blue Sky ; Opening Bell At NHK Hall ; Music For The Main Pavilion Of The Okinawa Ocean, dans « The Beginnings Of Japanese Electroacoustic #11 Joji Yuasa< Unnoted Electronic Music >音の始源を求めて11 湯浅譲二<未聴の電子音楽> », 1 CD 音の始源を求めて, 2023, OUOADM202305.
  • Jōji YUASA, Projections ; _ Nine Levels By Ze-Ami_, dans « Collection Of Chamber Music 2 », 1 CD Fontec, 2012, FOCD9560.
  • Jōji YUASA, Terms of Temporal Detailing ; Mai Bataraki II ; Interpenetration I ; Interpenetration II ; Reigaku In Memoriam Isang Yun, dans « Tempio di Fumo », 1 CD L'Empreinte Digitale, 2011, ED13232.
  • Jōji YUASA, Cosmos Haptic ; Projection Topligic ; On the Keyboard ; _ Music For Space Projection - For Expo '70 Fiber Pavilion_ ; Voices coming ; "Icon" On The Source Of White Noise, dans « Piano Works & Tape Music », 1 CD Denon, 2009, COCO-73051.
  • Jōji YUASA, Interpenetration ; Projection ; My Blue Sky, No.3 ; Projection ; Projection ; Music For Marimba ; Rambling Tuba, dans « Collection of Chamber Music », 1 CD Fontec, 2009, FOCD9429.
  • Jōji YUASA, Andy Warhol: Re-Reproduction ; Autonomy ; Document Of The Long White Line, dans « Music For Experimental Films », 1 CD Edition Omega Point, collection « Obscure Tape Music Of Japan », Vol. 7, 2008, OPA-007.
  • Jōji YUASA, Time of Orchestral Time ; Cosmic Solitude ; Chronoplastic II ; Cosmos Haptic V ; Eye of Genesis III, dans « Time of Orchestral Time », 1 CD Fontec, 2007, FOCD9288.
  • Jōji YUASA, Reigaku ; Domain ; Interpretation I ; Interpretation II ; Terms of Temporal Detailing ; Mai Bataraki II, dans « Works For Flute », 1 CD Camerata, 2006, CMCD-28100.
  • Jōji YUASA, Two Pastorales ; Three Score-Set ; Serenade: Chant Pour "Do" ; Cosmos Haptic ; Projection Topologic ; On The Keyboard ; Cosmos Haptic II "Transfiguration" ; Sumbliminal Hey J. ; Melodies, dans « On The Keyboard - Piano Works Of Joji Yuasa », 1 CD Aucourant Records, 2005, AUREC-0501-1.
  • Jōji YUASA, The Nine Levels By Ze-Ami ; Eye On Genesis For UPIC ; Terms of Temporal Detailing, dans « Jōji Yuasa », 1 CD Neuma Records, 1997, 450-96.
  • Jōji YUASA, « Projection For Kotos And Orchestra "Flower, Bird, Wind And Moon" / Chronoplastic For Orchestra », 1 vinyle Denon, 1995, COJO-9165.

Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.