1920

Varied Air and Variations (1920-1922)

Study #2 for Ears or Aural and Mental Exercise!!!, pour piano

Piece

Study No. 23: Allegro (1920-1923)

pour piano

Piece

The Collection (1920)

pour voix médium et piano (ou orgue ? ), avec "Response by the Village Choir"

Piece

Grantchester (1920)

pour voix médium et piano

Piece

An Election (1920-1923)

Down with Politicians & Up with the People!!, pour chœur d'hommes et orchestre

Piece

August (1920)

pour voix médium et piano

Piece

La Fede (1920)

pour voix médium et piano

Piece

On the Counter (1920)

pour voix médium et piano

Piece

The White Gulls (1920-1921)

pour voix médium et piano

Piece

Maple Leaves (1920)

pour voix médium et piano

Piece

Nov. 2, 1920 (An Election) (1920-1921)

pour voix médium et piano

Piece

Old Home Day (1920)

Ducite ab urbe domum, mea carmina, ducite Daphnim, pour voix médium et piano

Piece
1914

Sneak Thief (1914)

pour chœur à l'unisson, trompette et piano

Piece

General William Booth Enters into Heaven (1914)

pour voix grave et piano

Piece

Hallowe'en (1914)

pour quatuor à cordes et piano

Piece

The Rainbow (1914)

pour orchestre de chambre avec voix ad libitum

Piece

December (1914)

A Winter Orgy pour chœur d'hommes à l'unisson et ensemble à vent

Piece

Orchestral Set No. 1: Three Places in New England (1914-1916)

Piece

The See'r (1914-1920)

pour voix médium et piano

Piece

Smoke (1914-1915)

pour voix médium et piano

Piece

Walt Whitman (1914-1921)

From 20th Stanza, pour voix médium et piano

Piece

Study No. 19 (1914)

Study in major and minor intensities, pour piano

Piece

At the River (1914-1916)

d'après la quatrième sonate pour violon et piano, pour voix médium et piano

Piece

Walt Whitman (1914)

pour chœur mixte et orchestre de chambre

Piece

Tom Sails Away (1914-1917)

pour voix médium et piano

Piece

The Rainbow (So May It Be!) (1914-1921)

pour voix médium et piano

Piece
1912

Decoration day (1912-1913)

A Symphony: New England Holidays, second mouvement, Spring

Piece

Robert Browning Overture (1912-1914)

pour orchestre

Piece

Decoration Day for Violin and Piano (1912-1919)

Piece

Study No. 9: The Anti-Abolitionist Riots in the 1830's and 1840's (1912-1913)

pour piano

Piece

Matthew Arnold Overture (1912)

pour orchestre

Piece

The Children's Hour (1912-1913)

pour voix médium et piano

Piece

Set No. 3 (1912-1918)

pour orchestre de chambre

Piece

Orchestral Set No. 3 (1912-1922)

Piece

Study No. 10 (1912-1913)

pour piano

Piece

Vote for Names! Names! Names! (1912)

pour voix aiguë et piano

Piece

Study No. 5: Moderato con anima (1912-1913)

pour piano

Piece

Study No. 6: Andante (1912-1913)

pour piano

Piece

Study No. 8: Trio (Allegro moderato - Presto) (1912-1913)

pour piano

Piece

The Indians (1912-1921)

pour voix médium et piano

Piece

West London (1912-1921)

A Sonnet, pour voix médium et piano

Piece
1907

Scherzo: All the Way Around and Back (1907-1908)

pour ensemble

Piece

String Quartet No. 2 (1907-1913)

Piece

Set No. 1 (1907-1916)

pour orchestre de chambre

Piece

Study No. 7: Andante cantabile (1907-1913)

pour piano

Piece

Take-Off No. 7: Mike Donlin-Johnny Evers (1907)

pour ensemble ou orchestre de chambre

Piece

Autumn (1907-1908)

pour voix médium et piano

Piece

Take-Off No. 8: Willy Keeler at Bat (1907)

pour ensemble ou orchestre de chambre

Piece

Runaway Horse on Main Street (1907-1908)

pour fanfare

Piece

Study No. 4: Allegro moderato (1907-1908)

pour piano

Piece

His Exaltation (1907-1913)

adaptation de la Seconde sonate pour violon pour voix grave (ou chœur à l'unisson) et piano

Piece

Runaway Horse on Main Street (1907-1911)

pour voix et piano

Piece

Soliloquy (1907-1917)

or a Study in 7ths and Other Things, pour voix aiguë et piano

Piece
1902

Four Ragtime Dances (1902-1911)

pour orchestre

Piece

Prelude on "Eventide" (1902-1908)

pour baryton ou trombone, orgue et deux violons

Piece

Three Harvest Home Chorales (1902-1915)

pour chœur mixte, cuivres et orgue

Piece

Processional: Let There Be Light (1902-1903)

pour chœur et orgue

Piece

Religion (1902-1914)

pour voix médium et piano

Piece

Rosenzweige (1902-1903)

pour voix médium et piano

Piece

Weil' auf mir / Eyes so dark (1902)

pour voix médium et piano

Piece

Drum Corps or Scuffle (1902)

pour piano quatre mains

Piece

Mirage (1902)

pour voix médium et piano

Piece

Skit for Danbury Fair (1902)

pour ensemble ou orchestre de chambre

Piece

Forward into Light (1902)

aria pour ténor (ou soprano) et piano, tirée de la cantate The Celestial Country

Piece

Omens and Oracles (1902)

pour voix médium et piano

Piece

Tarrant Moss (1902-1903)

pour voix médium et piano

Piece

Psalm 14 (1902)

pour double chœur mixte a cappella

Piece

A Perfect Day (1902)

pour voix médium et piano

Piece

Sehnsucht (1902-1903)

pour voix médium et piano

Piece
1901

From the Steeples and the Mountains (1901)

pour cuivres et cloches

Piece

Sonata No. 1 for Violin and Piano (1901-1917)

Piece

Sonata No. 3 for Violin and Piano (1901-1914)

Piece

Sonata No. 2 for Violin and Piano (1901-1917)

Piece

Largo for Violin, Clarinet, and Piano (1901-1934)

Piece

Symphony No. 3: The Camp Meeting (1901-1904)

Piece

Because Thou Art (1901-1902)

pour voix grave et piano

Piece

The Camp Meeting (1901-1912)

pour voix grave et piano, tiré de la Symphony No. 3

Piece

Sonata No. 1 for Piano (1901-1909)

Piece

Psalm 25 (1901)

pour chœur mixte à quatre voix et orgue

Piece

Minnelied (1901)

pour voix médium et piano

Piece

Nature's Way (1901-1910)

pour voix médium et piano

Piece

Song without words [II] (1901)

pour voix et piano

Piece

Élégie (1901)

pour voix médium et piano

Piece

Marie (1901-1902)

pour voix médium et piano

Piece

On Judges' Walk (1901-1902)

pour voix aiguë et piano

Piece
1900

A Brass Serenade (1900)

arrangement de Donald Bullock à partir de la version originale pour voix et piano

Piece

Four Songs for Brass Quintet (1900)

arranged by Kenneth Singleton from original versions for voice and piano

Piece

Gong on the Hook and Ladder (1900)

or Firemen's Parade on Main Street

Piece

Largo for Violin and Piano (1900)

Piece

Sonata No. 4 for Violin and Piano: Children's Day at the Camp Meeting (1900-1916)

Piece

Kyrie (1900)

pour chœur mixte

Piece

Berceuse (1900-1903)

pour voix médium et piano

Piece

Grace (1900-1903)

pour voix médium et piano

Piece

Lord God, Thy Sea Is Mighty (1900-1901)

pour chœur mixte et orgue

Piece

O Maiden Fair (1900)

pour baryton, chœur d'hommes et piano

Piece

Flag Song (1900)

pour voix grave et piano

Piece

My Sweet Jeanette (1900)

pour chœur d'hommes a cappella

Piece

Evidence (1900-1910)

pour voix médium et piano

Piece

My Native Land [II] (1900-1901)

pour voix médium et piano

Piece

Du alte Mutter / My dear old mother (1900-1902)

pour voix médium et piano

Piece
1899

An Old Song Deranged (1899-1905)

pour ensemble

Piece

Set for Theatre Orchestra (1899-1915)

pour orchestre de théâtre ou de chambre

Piece

Symphony No. 2 (1899-1902)

Piece

Allegro (1899-1900)

pour voix médium et piano

Piece

Songs my mother taught me (1899-1901)

pour voix grave et piano

Piece

Nine Ragtime Pieces (1899)

pour ensemble ou orchestre de chambre

Piece

In My Beloved's Eyes (1899)

pour voix médium et piano

Piece

My Task (1899)

pour voix et piano

Piece

Incomplete song [I] (1899)

pour voix

Piece

The Light That Is Felt (1899-1903)

pour voix grave et piano

Piece

Walking (1899-1900)

pour voix médium et piano

Piece

Psalm 135 (1899-1902)

Anthem-Processional, pour chœur mixte, cuivres, percussion et orgue

Piece

Atalanta (1899)

pour voix médium et piano

Piece

Where the eagle cannot see (1899-1906)

pour voix médium et piano

Piece

Who knows the light (1899)

pour voix et piano

Piece
1898

"Adeste Fideles" in an Organ Prelude (1898)

pour orgue

Piece

Her Eyes (1898)

pour voix médium et piano

Piece

Anthem: With Hearts Rejoicing Ever (1898-1907)

pour voix d'enfant et orgue

Piece

Slugging a vampire (1898-1902)

pour voix médium et piano

Piece

Chanson de Florian (1898)

pour voix grave et piano

Piece

Invention in D (1898)

pour piano

Piece

Psalm 100 (1898-1902)

pour chœur d'enfants et chœur mixte a cappella

Piece

The Ending Year (1898-1902)

pour voix grave et piano

Piece

Feldeinsamkeit / In Summer Fields (1898)

pour voix médium et piano

Piece

Friendship (1898-1899)

pour voix médium et piano

Piece

Gruss (1898-1899)

pour voix médium et piano

Piece

Night of Frost in May (1898-1920)

pour voix grave et piano

Piece

The Only Son (1898)

pour voix aiguë et piano

Piece

The Song of the Dead (1898)

pour voix grave et piano

Piece

There is a lane (1898-1902)

pour voix médium et piano

Piece

Widmung (1898)

pour voix aiguë et piano

Piece

March: The Circus Band (1898)

pour ensemble

Piece

March for Piano: The Circus Band (1898-1899)

pour piano

Piece

Fugue in E (1898)

pour orgue

Piece

All-Forgiving, look on me (1898-1899)

pour chœur mixte à quatre voix a cappella

Piece

The Coming of the Day (1898)

pour voix et piano

Piece

God Bless and Keep Thee (1898-1902)

pour voix grave et piano

Piece

Harpalus (1898-1902)

pour voix aiguë et piano

Piece

I knew and loved a maid (1898-1899)

pour voix grave et piano

Piece

The Love Song of Har Dyal (1898-1903)

pour voix aiguë et piano

Piece

Yale-Princeton Football Game (1898-1911)

Two Halves in Two Minutes, pour orchestre

Piece

March for Piano: The Circus Band (1898-1899)

pour piano

Piece

Fugue in C Minor (1898)

pour orgue

Piece

A Night Thought (1898-1916)

pour voix grave et piano

Piece

An Old Flame (1898-1901)

pour voix médium et piano

Piece

Interludes for Hymns (1898)

pour orgue

Piece

The Celestial Country (1898-1902)

pour ténor et baryton, deux quatuors vocaux, chœur mixte et ensemble instrumental

Piece

The Old Mother (1898-1902)

pour voix médium et piano

Piece

Rosamunde (1898)

pour voix médium et piano

Piece

Ich grolle nicht / I'll not complain (1898-1901)

pour voix médium et piano

Piece

Naught that country needeth (1898-1899)

aria pour baryton de la cantate The Celestial Country

Piece

Thee I Love (1898)

pour voix et piano

Piece

The World's Wanderers (1898-1899)

pour voix médium et piano

Piece

Wie Melodien zieht es mir (1898-1900)

pour voix aiguë et piano

Piece
1897

Hymn of Trust (1897-1898)

pour voix médium et piano ou orgue

Piece

Her gown was of vermilion silk (1897)

pour voix médium et piano

Piece

Country Celestial (1897-1898)

pour voix grave et piano

Piece

Postlude for Thanksgiving Service (1897)

pour orgue

Piece

The Bells of Yale (1897)

pour baryton, chœur d'hommes et violoncelle

Piece

Song (1897)

pour voix médium et piano

Piece

Pre-First Sonata for Violin and Piano (1897-1913)

Piece

Partsong in B-flat (1897)

pour chœur d'hommes a cappella

Piece

Du bist wie eine Blume (1897)

pour voix médium et piano

Piece

My Native Land [I] (1897-1900)

pour voix et piano

Piece

Fugue in Four Greek Modes (1897)

fragment pour quatuor à cordes

Piece

Age of Gold (1897)

pour chœur d'hommes

Piece

Partsong in E-flat (1897)

pour chœur d'hommes a cappella

Piece

Dreams (1897)

pour voix médium et piano

Piece

The Sun shines hot (1897)

pour voix et piano

Piece

Die Lotosblume / The Lotus Flower (1897-1898)

pour voix médium et piano

Piece

Memories: a. Very Pleasant; b. Rather Sad (1897)

pour voix médium et piano

Piece

Dream Sweetly (1897)

pour voix et piano

Piece

No More (1897)

pour voix médium et piano

Piece

Qu'il m'irait bien (1897-1899)

pour voix médium et piano

Piece
1896

Schubert: Marche Militaire in D (1896-1897)

pour orchestre

Piece

Schubert: Impromptu in B flat (1896-1897)

pour flûte, clarinette et cordes

Piece

Schumann: "Préambule" and "Valse noble" from Carnaval (1896-1897)

pour orchestre

Piece

String Quartet No. 1: From the Salvation Army (1896-1900)

A Revival Service

Piece

Burlesque Storm (1896)

pour deux pianos

Piece

The All-Enduring (1896)

pour voix médium et piano

Piece

Overture in G Minor (1896-1897)

pour orchestre

Piece

Fugue in Four Keys on "The Shining Shore" (1896-1903)

pour flûte, cornet et cordes

Piece

A Song of Mory's (1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Piece

DKE Show [III], song with chorus (1896-1897)

pour voix et piano

Piece

A Scotch Lullaby (1896)

pour voix médium et piano

Piece

March in G and C for Piano, with "See the Conquering Hero Comes" (1896-1897)

pour piano

Piece

Life of the World (1896)

pour chœur mixte

Piece

Partsong in A (1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Piece

Pass the Can Along (1896-1897)

pour voix et piano

Piece

Frühlingslied (1896-1898)

pour voix médium et piano

Piece

I travelled among unknown men (1896-1901)

pour voix médium et piano

Piece

In the Alley (1896)

pour voix médium et piano

Piece

The Side Show (1896-1921)

pour voix médium et piano

Piece

There is a certain garden (1896-1898)

pour voix grave et piano

Piece

When stars are in the quiet skies (1896-1900)

pour voix médium et piano

Piece

Bread of the World (1896-1897)

pour chœur à l'unisson et orgue

Piece

Song without words [III] (1896)

pour voix et piano

Piece
1895

The Boys in Blue (1895-1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Piece

Symphony No. 1 (1895-1898)

Piece

March No. 5 for Piano, with "Annie Lisle" (1895-1896)

pour piano

Piece

March in F and C, with "Omega Lambda Chi" (1895-1896)

pour fanfare

Piece

March No. 3 for Piano, with "Omega Lambda Chi" (1895-1896)

pour piano

Piece

March No. 3, with "My Old Kentucky Home" (1895)

pour ensemble

Piece

For You and Me! (1895-1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Piece

Serenade (1895)

pour chœur mixte ou ensemble vocal a cappella

Piece

In April-tide (1895-1897)

pour voix médium et piano

Piece

March No. 2 for Piano, with "Son of a Gambolier" (1895)

pour piano

Piece

March No. 6 for Piano, with "Here's to Good Old Yale" (1895-1896)

pour piano

Piece

Amphion (1895-1896)

pour voix médium et piano

Piece

Canon [I] (1895-1896)

pour voix médium ou aiguë et piano

Piece

Ein Ton / I hear a tone (1895-1900)

pour voix médium et piano

Piece

I Think of Thee, My God (1895-1896)

pour chœur mixte à quatre voix a cappella

Piece

The Light That Is Felt (1895-1898)

pour basse soliste, chœur mixte et orgue

Piece

Through Night and Day (1895-1898)

pour voix médium et piano

Piece

Rough Wind (1895-1902)

pour voix aiguë et piano

Piece
1892

Schubert: Impromptu in C Minor (1892-1897)

pour orchestre

Piece

Adagio in F (1892)

pour orgue

Piece

Easter Carol (1892-1896)

pour quatuor vocal, chœur mixte à quatre voix et orgue

Piece

March No. 4 in F and C (1892-1894)

pour ensemble

Piece

Rock of Ages (1892)

pour voix médium et orgue

Piece

William Will (1892-1896)

A Republican Campaign Song, pour voix médium et piano

Piece

March No. 2, with "Son of a Gambolier" (1892-1895)

pour ensemble

Piece

March No. 3 in F and C (1892-1893)

pour ensemble

Piece

March "Intercollegiate," with "Annie Lisle" (1892)

pour fanfare

Piece

I Come to Thee (1892)

God of My Life, pour chœur mixte à quatre voix

Piece

The Year's at the Spring (1892)

pour chœur mixte ou ensemble vocal a cappella

Piece

In Autumn (1892-1896)

pour voix médium et piano

Piece

A Song of a Gambolier (1892-1895)

pour voix aiguë et piano, avec ad libitum des Kazoo, flûtes, fifres, flageolets, piccolos, ocarinas

Piece

To Edith (1892-1919)

pour voix médium et piano

Piece
Unspecified date

Université de Yale http://drs.library.yale.edu *(lien vérifié en juillet 2012).*Les dates de compositions sont souvent approximatives ou représentent une fourchette de dates. Pour plus de précisions, consulter les notes du catalogue raisonné de l’Université de Yale susmentionné.

Autres pièces
  • Exercices :
    *Canon in A Minor [I], 1895 ;
    *Canon in A minor [II], pour trio à cordes, 1898 ;
    *Canon in C, pour trio à cordes, 1898 ;
    *Canon in D [I], pour trio à cordes, 1895 ;
    *Canon in D [II], pour soprano, ténor (?) et clavier, 1896 ;
    *Canon in E, pour trio à cordes, 1896 ;
    *Canon in F, à quatre voix, 1896 ;
    *Canon in G flat, pour trio à cordes, 1896 ;
    *Canon in G, à quatre voix, 1896 ;
    *Counterpoint Exercise in A, à quatre voix, 1892 ;
    *Counterpoint Exercise in C, à quatre voix, 1892 ;
    *Counterpoint Exercise in D flat, à trois voix, 1897 ;
    *Counterpoint Exercise in E [I], à trois voix, 1892 ;
    *Counterpoint Exercise in E [II], à trois voix, 1892 ;
    *Counterpoint Exercise in F, à quatre voix, 1892 ;
    *Exercises in Fugal Answers, 1893 ;
    *Burlesque Amen, 1891 ;
    *Burlesque Cadenza, 1892 ;
    *Burlesque Canon in C, à quatre voix à l’unisson, 1892 ;
    *Burlesque Canon in F, 1892 ;
    *Burlesque Exercise in C [I], 1892 ;
    *Burlesque Exercise in C [II], 1893 ;
    *Burlesque Exercise in C [III], pour deux instruments et orgue, 1892 ;
    *Burlesque Exercise in C [IV], 1896 ;
    *Burlesque Exercise in C Minor, 1895 ;
    *Burlesque Harmonization in C, 1892 ;
    *Burlesque Harmonization in F over E flat, 1891 ;
    *Burlesque Harmonizations of “London Bridge”, Peer international, 1891 ;
    *Burlesque Heart-Song, pour voix, 1900 ;
    *Burlesque Song-Opening, D-G, 1919 ;
    *Burlesque Whole-Tone Exercise, 1897 ;
    *Election Memo, 1912 ;
    *Experiments, 1891 (?) ;
    *Fugue in Four Keys [I], 1893 ;
    *Fugue in Four Keys [II], 1893 ;
    *Take-Off on “Surprise Symphony”, 1909 ;
    *Polytonal Canon, 1899 ;
    *Polytonal Exercise, 1892.
  • Pièces perdues ou projets :
    *Autumn Landscapes from Pine Mountain, pour orchestre, 1904, perdu ;
    *Two Contemplations, pour orchestre, 14:30 min., projet ;
    *Down East Overture, pour orchestre, 1897-98, perdu ;
    *Hawthorne Concerto for Piano and Orchestra, 1910, perdu ;
    *List: Music and Democracy!, entre 1935 et 1942, projet de 27 mouvements ;
    *March No. 1, 1890-92, dérivé de [work:32436][March No. 1 for Piano, with “Year of Jubilee”], perdu ;
    *March No. 6, with “Here’s to Good Old Yale”, 1889-97, d’après [work:32440][March No. 6 for Piano, with “Here’s to Good Old Yale”], perdu ;
    *Three Outdoor Scenes, pour orchestre, 11 minutes, I.Allegro vivace; II.Largo sostenuto: The Pond; III.Central Park in the Dark, projet ;
    *Overture: The American Woods, 1889, perdu ;
    *Piece for Horns and Strings (on “Watchman”), pour cor (2 ?) et cordes, 1905, perdu ;
    *Quarter-Tone Chorale for Strings, pour quintette à cordes, 1913-14, perdu, reconstitué Alan Stout, publié par Peters en 1974, créé le 20 mai 1975 à New York par le Juilliard ensemble, direction : Richard Dufallo ;
    *Ragtime Dance, 1902-1903, perdu, mouvement développpé dans la [work:9434][Sonata No. 3 for Violin and Piano] ;
    *Set: Sounds!, projet en quatre mouvements : I.Mulbery Tre [Mulberry Trees] Mountain Trees; II.Hanover Sq[uare] before War Walking Song; III.Park Sq[uare]; IV.Thoreau ;
    *Set for Orchestra: Tone Pictures of Some Bygone Days, 23:30 minutes, c. 1930, I.The Rockstrewn Hills Join in with the Church Bells; II.Calcium Light Night on the Campus; III.A Yale-Princeton Football Game; IV.Central Park in the Dark; V.The Question of Existence-A Cosmic Landscape ;
    *Set of Cartoons or Take-Offs, 1898-1916, en partie perdu, mouvement III, voir [work:32415][Take-Off No. 3: Rube Trying to Walk 2 to 3!!], mouvement VII, voir [work:32395][Take-Off No. 7: Mike Donlin-Johnny Evers], mouvement VIII, voir [work:32396][Take-Off No. 8: Willy Keeler at Bat] ;
    Set of Overtures: Men of Literature, pour orchestre, 1904-1912, en partie perdu, I. Robert Browning, voir [work:9409][Robert Browning Overture] ; II. [Ralph Waldo] Emerson, voir [work:32373][Emerson Overture for Piano and Orchestra] ; III. Matthew Arnold, voir [work:32374][Matthew Arnold Overture] ; IV. [Bronson] Alcott, voir [work:32243][Alcott Overture] ; V. Walt Whitman, perdu ; VI. [John Greenleaf] Whittier, perdu ; VII. Henry Ward Beecher, perdu ou seulement en projet ;
    Set of Proposed Movements [I], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.The New River; II.Maple Leaves; III.Charlie Rutlage; IV.The Indians; V.Ann Street.Set of Proposed Movements [II], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.At Sea; II.Disclosure; III.Swimmers; IV.The See’r; V.Walt Whitman; VI.Thoreau: VII.Old Home Day; VIII.Mists; IX.The Cage;Set of Proposed Movements [III], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.Walking; II.Religion(ou ?)Those Evening Bells! ; III.The South Wind / Die Lotosblume; IV.The White Gulls; V.Two Little Flowers; VI.Like a Sick Eagle; VII.The Last Reader; VIII.Evening; IX.Immortality;Set of Proposed Movements [IV], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.At Sea; II.The New River; III.The Indians; IV.The Rainbow;Set of Three Pieces, pour orchestre de chambre, 1934, I.[work:9420][Hallowe’en] ; II. [work:9437][The Pond] ; III. [work:32388][The Gong on the Hook and Ladder] ;A Symposium-Five Movements for Orchestra, projet, 16:30 minutes, 1930, I.Processional (In the Church), voir [work:32505][Processional: Let There Be Light] ; II. The Rainbow (In the Sky), voir [work:32657][The Rainbow (So May It Be!)] ; III.Tone Roads (In the Wagon), voir [work:9441][Tone Roads et al.] ; IV.The Unanswered Question (In Contemplation), voir [work:9439][The Unanswered Question] ; V.Robert Browning (In the Heart and Mind), voir [work:9409][Robert Browning Overture] ;Walking Suite, projet, pour orchestre de chambre, 1921, I.In the Car; II.In the Shop(Take-off: Factory noises); III.In the Yard; IV.In the Open;General Booth Enters into HeavenouSalvation, pour chœur d’hommes et fanfare, 1914, perdu ;Holiday March, pour fanfare, 1885-86, perdu ;March for Dewey Day, pour fanfare, avant 1899, perdu ;Overture: Town, Gown and State, pour fanfare, 1896, perdu ;Slow March, with “Adeste Fideles”, pour fanfare, 1886-87, perdu ;Largo for Violin and Organ, 1901, perdu, créé à New York le 16 déc. 1901 par William Haesche et Charles Ives ;List: Possible Movements for Sets, comprend I. [work:32508][December] ; II. [work:32672][September] ; III. [work:32571][Elégie] ; IV. [work:32621][Maple Leaves] ; V. [work:32556][The Children’s Hour] ; VI. [work:32640][Nov. 2, 1920] ; VII. [work:32612][The Last Reader] ; VIII. [work:32658][Religion] ; IX. [work:32506][Serenity] ; X. [work:32543][At the River][work:32710] ; XI. [Two Little Flowers] ;Piece for Cornet and Strings (on “The Beautiful River”), 1905, perdu ;Piece for Cornet (on “Katy Darling”), perdu ;Pre-First String Quartet, 1894-98, perdu ;Pre-Pre-First Sonata for Violin and Piano, 1895, perdu ;Pre-Second String Quartet, 1904-055, perdu ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 1, projet, 8 minutes, 1934, I.Largo; II.* *[work:9429][Scherzo: All the Way Around and Back] ; III. [work:9438][The Rainbow] ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 2, projet, 8 minutes, 1934, I. Allegretto sombreoso: [work:32606][The “Incantation”] ; II. [work:32413][Scherzo: Over the Pavements] ; III. Adagio sostenuto: [work:9410][At Sea] ;Sonata for Trumpet and Organ, 1900, perdu ;Sonata No. 5 for Violin and Piano: “New England Holidays”, projet, 1912-19, I. Washington’s Birthday ; II. [work:9415][Decoration day] (Very slowly-Allegro, 7 minutes ; III. The Fourth of July ; IV. Thanksgiving and Forefathers’ Day ;Song without Words for Cello, 1890, perdu ;Trio for Violin, Clarinet, and Piano, 1902-03, perdu ;Walden Sounds, pour cloches, flûte, harpe éolienne, bois, cordes et piano, 1910, perdu ;Demon’s Dance Around the Pipe, pour piano, 1909, perdu ;A Full Game at The Spot, pour piano, 1894-98, perdu ;March No. 4 for Piano, pour piano, 1892, perdu ;Set of Three Pieces for Piano, c. 1911, projet, I. The Common (Largo) ; II. The Abolitionists (Allegro) ; III. The “St. Gaudens” (Adagio Andante) “moving marching faces of souls” ;The Slaves’ Shuffle, pour piano, 1909, perdu ;Sonata No. 3 for Piano, 1926-27, perdu ;Studies No. 3, 12, 13, 14, 17, 24, 25 and 26, pour piano, 1907-08, perdu ;The Alcotts for Organ, 1914, perdu ;Fugue for Organ, 1897-98, perdu ;Holiday Quickstep for Organ, 1890, perdu ;Memorial Slow March, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Communion Service, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Organ, with “Adeste Fideles”, perdu ;Postlude [I], pour orgue, 1896, perdu ;Postlude [II], pour orgue, 1897, perdu ;Postlude [III], Children’s Day Parade, pour orgue et quatuor à cordes, 1901, perdu ;Postlude in F for Organ, 1890, perdu ;Prelude [I], pour orgue (ad lib. quatuor à cordes ?), 1896-98, perdu ;Prelude [II], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [III], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [IV], pour orgue, 1896, perdu ;Prelude for Thanksgiving Service, pour orgue, 1897, perdu ;Preludes, pour orgue, 1901, perdu ;Recital Piece for Organ, 1896, perdu ;Sonata for Organ, 1897, perdu ;Thoreau for Organ, 1915, perdu ;Toccata, pour orgue, 1901, perdu ;Anthem: Religion, pour quatuor vocal et orgue, 1901, perdu ;Hymn-Anthem on “Eventide”, pour chœur d’hommes, harpe, piano et orgue, 1901, perdu ;Morning Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;Piece for Unison Chorus, Organ, and Strings, 1901-02, perdu ;Piece for Voices and Organ, perdu ;Psalm 23, pour chœur SATB et orgue, 1897-98, en partie perdu ;Te Deum, pour chœur SATB et orgue, 1890, perdu ;Vesper Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;The All-enduring, pour chœur d’hommes et orgue, 1896, perdu ;Benedict Arnold, projet d’opéra sur une pièce de Lyman Denison Brewster (1832-1904), Major John Andre, 1903-04 ;The Kimash Hills [ou] The Judgment Hall, projet d’opéra sur un texte de Sir Gilbert Parker (1862-1932), The Red Patrol tiré de A Romany of the Snows, 1907-08 ;DKE Show [I]: piece, pour clarinette et piano, 1896, perdu ; DKE Show [II], 1896, perdu ; Hells Bells: “Hail to Phi”, 1897, perdu ; Royal Rivals, 1894, perdu ; Ariel’s Departure, pour voix et piano, 1903, perdu ; Autumn [I], pour voix et piano, 1902, perdu ; Lost song [I], pour voix et piano, 1888 ; Lost song [II], pour voix et piano, 1892 ; Song with Violin and Organ, 1912, perdu ; Watchman! [I], pour soprano et orgue, 1901, perdu ; Hound of the Baskervilles, perdu.

Do you notice a mistake?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

opening times

Monday through Friday 9:30am-7pm
Closed Saturday and Sunday

subway access

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.